Toelichting
De provincie wil haar zichtbaarheid vergroten, zodat bekendheid met en vertrouwen in het werk van de provincie toeneemt. Zo blijven de Noord-Hollanders goed geïnformeerd over wat we doen. Zo kunnen zij het beleid en de uitvoering daarvan beoordelen én beïnvloeden.
Op basis van de nieuwe communicatiestrategie, die aan het begin van deze collegeperiode is vastgesteld, zijn de afgelopen periode ons persbeleid, de website en het intranet vernieuwd, zijn we gestart met een nieuw extern blad &Holland (digitaal en print) en hebben we onze inzet op sociale media als Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram vergroot. Ook sponsoren we evenementen, enerzijds om op die manier beleidsdoelen te kunnen communiceren en anderzijds om het evenement te gebruiken voor relatiemanagement. Steeds meer zullen we via een multimediale aanpak, zoals rond de Omgevingsvisie, onze inwoners informeren en betrekken.
2019 zal vooral in het teken staan van de Provinciale Statenverkiezingen, de aanstelling van de nieuwe commissaris van de Koning en de vorming van een nieuw college van Gedeputeerde Staten. Samen met de griffie zal worden gewerkt aan opkomstbevordering. In samenwerking met Provinciale Staten breiden we het scholenprogramma van de provincie uit, waarbij het aantal scholieren dat de provincie bezoekt verdubbelt, gastlessen op scholen worden aangeboden en de provincie scholieren mee laat denken over technische vraagstukken. Via een inwonerspanel en een permanente campagne op bijvoorbeeld Facebook (#JouwNoord-Holland) willen we de inwoners betrokken houden en hen laagdrempelig raadplegen over actuele beleidsonderwerpen. Op basis van het nieuwe coalitieakkoord zal de communicatiestrategie worden vernieuwd. Verder zal de provincie in 2019 de (online) middelen verder personaliseren, zodat inwoners voor hen persoonlijk relevante informatie makkelijker kunnen vinden.